Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody odhadování pracnosti testování softwaru
Čecháková, Lucie ; Doležel, Michal (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na odhadování pracnosti softwarových projektů, a zejména pak pracnosti fáze testování na projektu. Hlavním cílem je ověření použitelnosti metody funkčních bodů pro odhadování pracnosti testování. Dále ověřuji, zda odborníky stanovené výpočty pro převod funkčních bodů projektu na počet testovacích případů odpovídají realitě. Dílčími cíli je identifikace případných slabých míst metody funkčních bodů, ověření postupu pro převod počtu řádků kódu na funkční body a určení počtu zbylých chyb vytvořeného softwaru pomocí metody COQUALMO. Teoretická část shrnuje obecně platné zákonitosti a blíže popisuje čtyři metody odhadování, které se dají využít k odhadu náročnosti testování. Dále jsou popsány některé kognitivní chyby lidského myšlení ovlivňující procesy tvorby odhadů. Praktická část obsahuje rozbor projektu z praxe se zaměřením na odhady počtu testovacích případů s využitím funkčních bodů.
Podpora a údržba SW: Rozšíření otologie o koncept KC, simplifikace odhadování pracnosti
Marounek, Petr ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Stecker, Ladislav (oponent) ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent)
Efektivní realizace (z pohledu času, nákladu, využití lidských zdrojů atd.) provozu informačních systémů je strategickou záležitostí. Náklady spjaté s údržbou, provozem software a řízením jeho rozvoje nyní reprezentují více jak 90% jeho celkových nákladů. Software maintenance je množina aktivit potřebných pro nákladově efektivní podporu IT řešení. Kompetenční centra IS/IT nepokrývají oblast podpory a údržby software, čili neexistuje formalizovaná metodika nebo procesní rámec pro kompetenční centrum podpory a údržby -- tj. chybí předpis, jak takové centrum vytvořit, řídit, vyhodnocovat, jakou má mít organizační strukturu, jaké má poskytovat služby a výstupy, a jak kontinuálně toto centrum zlepšovat. Autor navrhuje vlastní řešení v podobě definice a implementace kompetečního centra podpory a údržby, a sub-kompetenčních center podpory a údržby dílčích aplikací. Dle autora aktuální ontologie podpory a údržby nezachycuje potřebné komponenty a vazby - zejména zde chybí pohled řídící, pohled plánovací a odhadování úloh. Proto autor navrhuje redefinici a rozšíření ontologie organizační struktury o prvky kompetenčního a sub-kompetenčního centra, typologii úloh (management, maintenance) a jejich řízení tj. odhadování, plánování a realizaci. Magne Jorgensen ve své práci uvádí závěry, že 83 až 84% všech odhadování pracnosti je děláno pomocí expertních odhadů, a že odhadovací modely nejsou používány, neboť jsou příliš složité. Autor představuje vlastní, jednoduchý a snadno aplikovatelný přístup k odhadování pracnosti podpory a údržby software na základě metody PERT, kterou rozšiřuje o kvalitu odhadce a historickou zkušenost z realizace. Oba vzorce byly ověřeny v sub-kompetenčním centru, které podporuje hypoteční IS, a to s významně lepším výsledkem, než vlastní PERT odhad (98.8% a 91.8% úspěšnost odhadu oproti 90.1% PERT). Na závěr autor diskutuje přínosy implementace kompetenčního a sub-kompetenčního centra do podpory a údržby software a naplnění cílů disertační práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.